Artykuł

Udostępnij:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Czy opinie w sklepie internetowym mają wpływ na sprzedaż?

Adam Olejnik

Adam Olejnik

Specjalista ds. Marketingu referencyjnego,
Refericon

Oceny sklepu internetowego są jednym ze sposobów weryfikowania jego wartości. Jak podaje raport “E-commerce w Polsce 2020” przygotowany przez Gemmius dla e-commerce Polska, opinie służą do weryfikacji sklepu aż 48% klientom sklepów internetowych. Żaden z innych sposobów nie miał więcej wskazań. Drugi z nich, czyli możliwość płatności przy odbiorze wskazało tylko 33% użytkowników, a trzecim najpopularniejszym sposobem okazała się jasna informacja o zwrotach, wskazana przez 26% badanych.

Czy da się zmierzyć, jaki wpływ mają opinie w sklepie internetowym na sprzedaż?

Tak i da się to zmierzyć. W jednym z poprzednich wpisów analizowaliśmy, jak nasz moduł do zbierania opinii wpłynął, na ilość zbieranych ocen w sklepie ratujesz.pl. Ilość recenzji wzrosła dziesięciokrotnie, co z pewnością pozwoliło zwiększyć zaufanie do sklepu.

Policz, ilu klientów tracisz, pomijając moduł do zbierania opinii.

Pytanie ankietowe we wspomnianym raporcie “E-commerce w Polsce 2020” przygotowany przez Gemmius dla e-commerce brzmiało “Wyobraź sobie, że po raz pierwszy wchodzisz na stronę jakiegoś sklepu internetowego. Zaznacz maksymalnie trzy aspekty, które w największym stopniu wpływają na Twoje przekonanie, że ten sklep jest wiarygodny”. Ponieważ na opinie wskazało 48% klientów, oznacza to, że możesz ich stracić z powodu braku opinii w sklepie internetowym! Jak to przekłada się na Twój zarobek? Dość mocno, tracisz niemal połowę nowo pozyskanych użytkowników na swoją stronę.

Do strat należałoby jeszcze policzyć, że część z tych klientów powracałaby do Ciebie. Jeśli znasz LTV swoich klientów możesz się o to pokusić. Ale jeśli nie masz modułu opinii w swoim sklepie internetowym, może nie warto ;).

A Ile możesz zyskać dzięki opiniom w sklepie internetowym?
Dużo i mamy na to dowody.

Jakiś czas temu, nasz moduł do zbierania opinii rozbudowaliśmy o “Kupione produkty”. Po kliknięciu przez klienta opinii, może się on nie tylko zapoznać z np. powiększonym zdjęciem znajdującym się w opinii, udostępnić ją, ale także podejrzeć produkty, które znalazły się w ocenianym zamówieniu:

Inne produkty w ocenie zamówienia.
Inne produkty w ocenie zamówienia.

Czy opinie w sklepie internetowym sprzedają?
Koniec teoretyzowania czas na dowody.

Ponieważ jedną z naszych zasad w pracy jest myśl: żadnych założeń, zawsze testuj. Oznaczaliśmy klientów, którzy powiększyli opinię, a następnie przeszli do konkretnych produktów z ocenianego zamówienia. Klient bowiem, jest bezpośrednio przenoszony na stronę produktu po jego kliknięciu. Po zebraniu danych poprosiliśmy naszych klientów o sprawdzenie w Google Analytics zakupów wygenerowanych w ten sposób:

GetReview jako źródło 4 transakcji na ponad 1000 zł, od 01.06.2020 do 13.08.2020.
4 transakcje na kwotę 1073,15 zł z modułu opinii GetReview, od 1 czerwca do 13 sierpnia.
13 transakcji przy konwersji 11,30% z modułu opinii GetReview, od 1 lipca do 19 sierpnia.
13 transakcji przy konwersji 11,30% z modułu opinii GetReview, od 1 lipca do 19 sierpnia.

Tak jak widzisz, u jednego z klientów wygenerowaliśmy 4 transakcje na kwotę ponad 1000 zł, przy konwersji 1,78%. Natomiast u drugiego było to 13 transakcji przy konwersji 11,30%. Nie ważne, jakie produkty sprzedajesz, klienci szukają o nich opinii.

Jeśli chcesz przetestować opinie w swoim sklepie, przetestuj nasz moduł do zbierania opinii.

Ile to kosztuje później? Mniej niż porzucony koszyk z powodu braku zaufania do sklepu ;).

Podaj swój adres i odbierz listę, pozostańmy w kontakcie!