Efekty po zastosowaniu GetReview - modułu opinii dla Shopera
Pan Marcin z Ratujesz.pl zbierał opinie za pomocą wbudowanego w Shoper modułu od czerwca 2015 roku. Przez ponad 3 lata, udało mu się zebrać 103 opinie, czyli średnio niecałe 3 opinie miesięcznie. Po implementacji GetReview — od 14 lutego do 21 maja — sklep zebrał 135 nowych opinii (w tym 9 ze zdjęciami), co daje skuteczność na poziomie 12,7%! Jest to ponad 30 opinii miesięcznie, w porównaniu do niecałych 3 opinii miesięcznie zebranych przy pomocy poprzedniego rozwiązania. GetReview jest ponad 10 razy skuteczniejsze!
Elementy skutecznego modułu do zbierania opinii:
Krok 1: Pytaj o opinię w odpowiednim czasie!
Korzystając z możliwości GetReview, Pan Marcin ustawił czas wysłania prośby o opinię po 48H od zmiany statusu zamówienia na “wysłane” – właśnie tyle trwa doręczenie przesyłki. Dzięki temu klient otrzyma prośbę o ocenę zakupów zaraz po ich otrzymaniu, kiedy entuzjazm jest największy.
Krok 2: Przypomnij o wystawieniu opinii!
GetReview umożliwia wysłanie ponownej prośby o opinię w przypadku braku wypełnienia formularza oceny po pierwszej wiadomości. Pan Marcin zdecydował się ją włączyć od razu. Żeby zebrać 135 opinii, wysłaliśmy 1066 wiadomości, a także 880 ponownych próśb po 2 dniach. Taka konfiguracja pozwoliła nam osiągnąć skuteczność na poziomie 12,7%! Dzięki temu, że ograniczyliśmy liczbę wysłanych wiadomości do dwóch, nie odnotowaliśmy żadnych próśb o wypisanie z bazy.
Krok 3: Ułatw wystawienie opinii i zaangażuj w nią klienta!
W GetReview do oceny sklepu służy formularz, który można dowolnie edytować i dostosować do swoich potrzeb. Pan Marcin pozostał przy pytaniach zamkniętych pozwalających ocenić sklep, produkt i czas wysyłki w pięciostopniowej skali. Po odpowiedzi na nie, użytkownik może dodać do opinii zdjęcie otrzymanego produktu i napisać parę słów od siebie. Klienci ratujesz.pl chętnie korzystają z tej możliwości, aż 9 ze 135 ocen stanowią opinie ze zdjęciami!