Artykuł

Udostępnij:

Zbierz do 10 razy więcej opinii – Case study na przykładzie ratujesz.pl

Adam Olejnik

Adam Olejnik

Specjalista ds. Marketingu referencyjnego,
Refericon

Systemy opinii, to tak popularna funkcjonalność jak np. czat. Opinie pomagają klientom zweryfikować wiarygodność sklepu, jeszcze przed dokonaniem zakupu. Jako czynnik weryfikujący, wskazuje je od 50% do 74% użytkowników. Niestety pozostawia je jedynie 1-3% konsumentów. Jak zwiększyć ich ilość nawet 10-krotnie?

Efekty po zastosowaniu GetReview - modułu opinii dla Shopera

Pan Marcin z Ratujesz.pl zbierał opinie za pomocą wbudowanego w Shoper modułu od czerwca 2015 roku. Przez ponad 3 lata, udało mu się zebrać 103 opinie, czyli średnio niecałe 3 opinie miesięcznie. Po implementacji GetReview — od 14 lutego do 21 maja — sklep zebrał 135 nowych opinii (w tym 9 ze zdjęciami), co daje skuteczność na poziomie 12,7%! Jest to ponad 30 opinii miesięcznie, w porównaniu do niecałych 3 opinii miesięcznie zebranych przy pomocy poprzedniego rozwiązania. GetReview jest ponad 10 razy skuteczniejsze!

Elementy skutecznego modułu do zbierania opinii:

Krok 1: Pytaj o opinię w odpowiednim czasie!

Korzystając z możliwości GetReview, Pan Marcin ustawił czas wysłania prośby o opinię po 48H od zmiany statusu zamówienia na “wysłane” – właśnie tyle trwa doręczenie przesyłki. Dzięki temu klient otrzyma prośbę o ocenę zakupów zaraz po ich otrzymaniu, kiedy entuzjazm jest największy.

Krok 2: Przypomnij o wystawieniu opinii!

GetReview umożliwia wysłanie ponownej prośby o opinię w przypadku braku wypełnienia formularza oceny po pierwszej wiadomości. Pan Marcin zdecydował się ją włączyć od razu. Żeby zebrać 135 opinii, wysłaliśmy 1066 wiadomości, a także 880 ponownych próśb po 2 dniach. Taka konfiguracja pozwoliła nam osiągnąć skuteczność na poziomie 12,7%! Dzięki temu, że ograniczyliśmy liczbę wysłanych wiadomości do dwóch, nie odnotowaliśmy żadnych próśb o wypisanie z bazy. 

Krok 3: Ułatw wystawienie opinii i zaangażuj w nią klienta!

 W GetReview do oceny sklepu służy formularz, który można dowolnie edytować i dostosować do swoich potrzeb. Pan Marcin pozostał przy pytaniach zamkniętych pozwalających ocenić sklep, produkt i czas wysyłki w pięciostopniowej skali. Po odpowiedzi na nie, użytkownik może dodać do opinii zdjęcie otrzymanego produktu i napisać parę słów od siebie. Klienci ratujesz.pl chętnie korzystają z tej możliwości, aż 9 ze 135 ocen stanowią opinie ze zdjęciami! 

Podaj swój adres i odbierz listę, pozostańmy w kontakcie!