Jak możemy przeczytać w badaniu „Przyszłość sektora e-commerce w 2021 roku” przeprowadzonym przez UCE Research i Syno Poland: wśród konsumentów, którzy z różnych powodów zmienili swoje przyzwyczajenia, 55,4% zamierza wrócić po pandemii do tradycyjnego robienia zakupów. Natomiast 22,6% osób z tej grupy zapowiada, że pozostanie przy zakupach online. Z kolei 22% badanych nie ma jeszcze opinii na ten temat.
Jak w roku 2021 może Ci pomóc nasza aplikacja do zbierania opinii?
Opinie – zwłaszcza te zawierające zdjęcia – pomogą Ci przekonać do siebie nowych klientów. A dodatkowe funkcje, takie jak np. wyświetlanie produktów w ocenie sklepu, może zwiększyć średnią wartość koszyka poprzez szersze zaprezentowanie Twojej oferty.
Za pomocą zebranych opinii możesz, także dowiedzieć się, co w Twoim sklepie jest do poprawienia lub które produkty są do wycofania, a dzięki modułowi odpowiedzi, pod negatywną opinią możesz pokazać nowym klientom, co zostało zmienione. Dzięki temu narzędziu możesz także odezwać się do niezadowolonych klientów i spróbować ich odzyskać.
Moduł odpowiedzi możesz także wykorzystać do sprzedaży zadowolonemu klientowi, produktów komplementarnych do jego wcześniejszego zamówienia. Więcej informacji o samym module znajdziesz poniżej.
A jak wyglądał ten rok w GetReview?
Jak wiesz, przeprowadziliśmy prace mające na celu jeszcze lepszą optymalizację wyświetlania opinii. W roku 2020 prowadziliśmy także liczne testy, których wyniki miały dać nam odpowiedź na pytanie „Jak zbierać opinie jeszcze skuteczniej?”. Udało się. Dzięki nim mamy informacje, w jakim kierunku powinniśmy podążać. Niebawem możesz spodziewać się nowych narzędzi dostępnych w aplikacji.
Jak wyglądał rok 2020 w liczbach w naszej aplikacji do zbierania opinii?
Najwyższa skuteczność w GetReview: 46%!
Zwycięzcą okazał się sklep rozeogrodowe.pl! Wśród asortymentu sklepu, są także róże balkonowe, więc jeśli tak jak my, wyczekujesz wiosny, możesz sam przekonać się, co składa się na sukces sklepu w ilości zbieranych opinii :).
Średnia skuteczność (% wystawionych opinii do wysłanych próśb): 12,20%.
Z tego wyniku jesteśmy zadowoleni, ale nie ukrywamy, że celujemy w 20% skuteczność, w czym możesz nam pomóc :). Wystarczy, że spersonalizujesz aplikację, za pomocą takich elementów jak dodanie logo czy prośba o opinię nawiązująca do misji Twojego sklepu. Jeśli nie masz na to czasu, wystarczy, że odezwiesz się na czacie w prawym dolnym rogu :).
Średni współczynnik otwarcia próśb o opinie: 35%.
Na to czy, prośba o opinię zostanie dostarczona i otworzona, ma wpływ wiele czynników, są to m.in. wiarygodność naszych serwerów pocztowych, filtry antyspamowe użytkowników, a także tytuł prośby o opinię – ostatecznie bowiem to użytkownik decyduje czy otworzy wiadomość. Średnio 35% wysyłanych próśb jest otwieranych, co jest bardzo dobrym wynikiem. Dlatego jeszcze raz prosimy Cię, edytuj swoją kampanię w zakładce „Konfiguracja” lub odezwij się na czacie w prawym dolnym rogu :).
Najwięcej zdjęć wśród zebranych opinii zawierały, oceny sklepu Pattini.pl - zdjęcia znalazły się w 48% z nich!
Sukces ten z pewnością można przypisać spersonalizowanej prośbie o zdjęcie sprzedawanych pasków z zegarkami, które jak się okazuje, pasują również do zegarków sportowych, czyniąc je czasomierzami na każdą okazję. Przekonaj się samodzielnie :).
Średni udział zdjęć w opiniach: 9,6%!
Nie tylko Pattini.pl pozyskał fotografie od klientów, które może wykorzystać w np. reklamach. W 2020 roku średnio aż 9,6% opinii zebranych przez naszą aplikację zawierało zdjęcia! Pamiętaj, że zdjęcia przesłane przez użytkowników stają się Twoją własnością :).
Opinie to nie wszystko. Aplikacja do zbierania opinii GetReview poszerzy także Twoje listy newsletter'owe!
Sklepy, które posiadają włączoną funkcję „Newslettera” pozyskały na swoje listy subskrypcyjne 17% osób wystawiających opinie! Jeśli jeszcze nie korzystasz z tej darmowej funkcji, włącz ją już dzisiaj! Więcej o narzędziu dowiesz się poniżej :).
PS Swoje statystyki znajdziesz w pierwszym ekranie aplikacji po zalogowaniu się. Jeśli chcesz nad nimi popracować, odezwij się na czacie w prawym dolnym rogu :).